Page 4 - Vuosikirja 2024-2025
P. 4
kanssa, mitkä ovat ne kaikkein tuen valtakunnallinen uudistus. josta toipuminen vie aikaa. Me-
tärkeimmät arvot, jotka kirk- Olemme uudistuksen ohella netykset herättävät pohtimaan
kaimmin valaisevat meille suun- suunnitelleet ensi lukuvuonna al- hetkeä tässä ja nyt ja erityisesti
taa ja joita erityisesti haluamme kavan erityisopettajaharjoittelun sitä, millaisen jäljen jätämme yh-
huomioida toiminnassa ja sen nivomista arkeemme ja yhteis- teisöön ja toistemme sydämiin.
kehittämisessä. Harjoittelukou- työhön luokan- ja aineenopetta- Anni jätti jälkeensä muiston läm-
luna toimintaamme ohjaavat jaharjoitteluiden kanssa. Opetta- pimän jämäkästä, kohtaavasta,
valtakunnallisten opetussuunni- jien yhteistyö ja opetusryhmässä kannustavasta, kuuntelevasta ja
telmien arvopohjan lisäksi myös annettava oppimisen tuki koros- ratkaisukeskeisestä opettajasta,
Tampereen yliopiston arvot, tuvat uudessa lainsäädännössä joka muisti kehua ja sanoittaa
UNESCO-koulujen arvopohja ja tähän malliin haluamme alusta pienetkin hyvät asiat. Maailman
sekä harjoittelukouluverkoston asti kouluttaa myös uusia opetta- myllerryksen ja epävarmuuden
arvopohja. Jatkamme arvotyön jia. Tuen muotojen suunnittelussa keskellä lämpimän ja huomioivan
konkretisointia ensi lukuvuonna tärkeintä ovat edelleen lapsen ja kohtaamisen voima kantaa.
myös oppilaiden ja opiskelijoiden nuoren tarpeista käsin lähtevät
kanssa ja käynnistämme pidem- toimet. Toivon kaikille oppilaille, opiskeli-
män tähtäimen visio- ja strategia- joille, huoltajille ja kollegoille lep-
työtä kouluna ja yhdessä harjoit- Lukuvuoteen on mahtunut paljon poisaa kesää, kiitos kuluneesta
telukouluverkoston kanssa. elämänmakuista arkea iloineen ja lukuvuodesta!
suruineen. Olemme kohdanneet
Kulunutta lukuvuotta on leiman- yhteisönä opettajamme Anni Ra- Heidi Östring
nut vahvasti myös oppimisen husen äkillisen menehtymisen, johtava rehtori
eläkkeelle s iirtyviä
TAPIO MUSTONEN Tapio Mustonen jäi eläkkeelle Suomessa. Iloisena yllätyksenä
lukuvuoden puolivälissä. Tapio Tapio on saattanut keskustella
on toiminut liikunnan ja tekni- koulullamme mm. sukujuuriltaan
sen työn sisältöjen opettajana kaukaa idästä olevan oppilaansa
Norssilla yli kahdentoista vuo- kanssa tämän äidinkielellä.
den ajan. Hän on ollut kollegoi-
den sanoin avulias, auttavainen, Opettajan työn ohella Tapio kou-
lämmin, luotettava, hymyilevä, luttautui hierojaksi, ja tämäkin
hyväntahtoinen, huumorintajui- osa-alue heijastelee hänen ha-
nen, rehellinen, sydämellinen, luaan auttaa ja kohdata ihmiset.
elämänmyönteinen, ystävällinen Useampikin henkilökunnan jäsen
ja huumorintajuinen. Tapiota on on saanut Tapiolta asiantuntevaa
kuvattu myös huippukuntoiseksi apua kolotuksiin ja jumeihin sekä
ja ikinuoreksi opettajaksi. ihanan rentoutumishetken.
Aikanaan ulkomailla vietetty aika Työtoverit kiittävät Tapiota läm-
opetti Tapiolle paljon asioita eri pimästi ja toivottavat terveyttä
kulttuureista sekä kieltä, jota sekä rentouttavia eläkepäiviä!
hän ei varmaan koskaan olisi Ja edelleen niitä hierontoja…
uskonut käyttävänsä työssään
4 vuosikertomus 2024–2025 tamperen yliopiston normaalikoulu

