Page 34 - Vuosikirja 2024-2025
P. 34
KAIKKI NUORET ROHKEASTI KOHTI
TULEVAISUUDEN HAASTEITA
YLÄKOULULA ISET NUORTEN LASTEN KRIISIKASVATTA JINA
JUUSO TARKKA & EETU SIVULA
Toteutimme yläkoululla rasismista tulisi opettaa 6.-luok- opetukseen on tulevaisuuden
9.-luokkalaisten kanssa kalaisille. Tuotetut työt toimivat kasvatuksen kulmakivi. Isoin kii-
hienon ja tärkeän tutkimus- aineistona kasvatustieteen pro tos tästä kuuluu tutkimukseen
projektin globaaleista kriiseistä, gradu -tutkielmassa. osallistuneille lahjakkaille nuo-
jossa paneuduimme rauhankas- rille, joita ei tässä valitettavasti
vatuksen ja mediakasvatuksen Tutkimus oli erittäin antoisa ja voida mainita heidän yksityisyy-
teemoihin. Projektissa opettaja tuloksena syntyi mitä rikkaampia densuojansa vuoksi. Anonyymit
ja oppilas vaihtoivat poikkeuk- ja luovimpia näkemyksiä kriisien kiitokset kuitenkin jokaiselle
sellisesti paikkaa, kun 9.-luokka- opetuksesta. Projekti alleviivasi, projektiin osallistuneelle nuorel-
laiset saivat hypätä kasvattajan miten paljon potentiaalia nuoril- le työstä tärkeän asian puolesta!
satulaan ja suunnitella, kuinka la on ja miten heidän osallistu-
sodista, ilmastonmuutoksesta ja misensa yhteiskuntaan ja myös
norssi-päivän
un icef-kävely
Normaalikoululla vietettiin 30.4.2025 Norssi-päi-
vää luokkien välisen yhteistyön ja Unicef-käve-
lyn merkeissä.
UNICEF-kävelypäivänä koululaiset liikkuvat ja
keräävät liikuntasuorituksillaan liikunta passiin-
sa tarroja. Tapahtumaan liittyvä varojenkeruu
on vapaaehtoista. Oppilaat näyttävät mahdolli-
sesti hankkimilleen tukijoille passiin keräämänsä
tarrat, ja tukija tekee lupaamansa lahjoituksen.
UNICEF tekee pitkäjänteistä työtä sen eteen,
että lapset erilaisissa tilanteissa saavat mah-
dollisuuden käydä koulua ja oppia. Lukuvuonna
2024–2025 UNICEF-kävelyillä tuetaan lasten
koulunkäyntiä Nepalissa.
34 vuosikertomus 2024–2025 tamperen yliopiston normaalikoulu

